dissabte, 11 d’abril del 2020

Una lliçó de la vida...

Avui he conegut per la plataforma "Itaki" el Ruben Miranda. Bé conegut... he llegit el seu perfil i un escrit seu que m'ha cridat l'atenció perquè estava en català i pels que no entreu gaire en aquesta plataforma (d'aprenentatge de idiomes) el català no crec que sigui un dels idiomes més predominants.

Parla 9 idiomes entre ells per exemple el català, el Mandarí (xinès), Danès... impressionant.

He llegit un conte molt bonic en català amb un escrit perfecte, dir que escriu millor que jo seria ofensiu cap a la seva persona doncs no tant sols escriu millor sinó que el coneixement que té de la nostra llengua és brutal.

Fa servir paraules com "Pernes" que ja em disculpareu però jo no l'havia sentit mai. He cercat la paraula al diccionari perquè pensava que era un error.

Perna: Cama (usat solament en certes expressions). Batre les pernes. Caure de pernes enlaire. Cama de porc; pernil

font: Institut d'Estudis Catalans. Diccionari de la Llengua Catalana. Ed 1995

En fi, més enllà de si el context era correcte o no, veure aquest grau d'estudi de la nostra llengua per algú que està tant lluny és impressionant, emocionant i davant d'una persona tant intel·ligent i sensible admirable!... i això em fa pensar en que poder haig de posar una mica més d'atenció en el que faig, per respecte a tota aquesta gent que ho viu amb aquesta passió.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada